„Bár a szivárványt manapság a legtöbben az lmbtq-mozgalmakkal azonosítják, ennél jóval sokrétűbb a jelentése. Sok más mellett a nemzetek békés egymás mellett élésének vagy a szabadságnak a szimbóluma is, illetve a színek révén – különösen korunk egyre monokrómabb, elszürkülő közegének ellentéteként – a derűé, boldogságé. Kínában például jártam olyan faluban, ami tele volt aggatva szivárvánnyal, mintha csak egy mese- vagy varázsbirodalomban lettem volna.”
A színek amúgy is fontos elemei Ábel Tamás munkáinak. Évek alatt kikísérletezte a saját palettáját, mert az előre elkészített színes üvegek rikítóbb árnyalatai helyett a lágyabb tónusokat érezte inkább a magáénak. Szívesen játszik az optikával is, Inverz sorozatában például a tükröket csíkokra darabolta, majd az egészet összeépítette egy hengerszerű tárggyá, az éleket aprólékosan megfestve – az egyes árnyalatok e trükk révén csak bizonyos szögből látszanak. Mostanában pedig ennek továbbfejlesztett változatán dolgozik, kék és piros négyzetlapokból alkotva teljes hengert.
Elsőre a laikus számára mindez egyszerűnek tűnhet, de idáig eljutni egyáltalán nem volt az: többévnyi megfeszített munka és rengeteg újrakezdés kellett például ahhoz, hogy a ragasztások minél kevésbé látsszanak – azt ugyanis utólagosan, a már elkészült tárgyon nem lehet javítani. „Szerencsére az anyaghasználat és a technológiák tekintetében szilárd alapokat kaptam előbb a Kisképzőben, majd a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. Pedig gyerekként a kerámiába szerettem bele, ám amikor beadtam a középiskolai jelentkezésemet, valamiért mégis az üveg szakra kerültem. Ami utólag sorsszerűnek bizonyult. Olyan nagy hatással voltak rám az ott töltött évek, a kísérletezésre ösztönző szabad szellemiség és a tanáraim, főleg Vida Zsuzsa tudása, személyisége, hogy az érettségi idejére egyértelművé vált, valóban az üveg lesz az én utam. Fel is vettek elsőre a Moméra” – ugrunk vissza a kezdetekhez.
Az egyetemi évek aztán elég érdekesen alakultak. Egyrészt, mert sokáig Tamás volt az üveg szak egyetlen hallgatója, másrészt, mert öt év után az üvegből készült mestermunkájára papíron mégis kerámiatervezői diplomát kapott. Az öt plusz kettő művészpéldányú plasztikasorozat egyébként egy Kármán Tódor szerteágazó tevékenysége előtt tisztelgő térbeli emlékjel, amely a Von Kármán-rakétacsúcsívet és a világűr határát jelző Kármán-vonalat egyesíti magában.