Ebből a teniszezős, laza munkahelyi légkörből arra következtetek, hogy a Pannónia Filmstúdióban a vezetőség azt vallotta, érezzék jól magukat az alkotók, akkor teljesítenek jól.
Azért próbálkoztak ők… Emlékszem, volt jelenléti ív, be kellett írni, ki hánykor érkezett reggel. A feleségem is ott dolgozott, gyártásvezető volt, neki korábban bent kellett lennie, és beírt engem, meg még néhány embert. Később blokkolóórákat szereltek fel, de hogy, hogy nem, valakik érméket dugtak beléjük, és tönkrementek… Mert ezt így nem lehet. A lényeg, hogy a film készüljön el időre, és ha csúszik, ki lehet rúgni az embereket vagy megvonni valamit tőlük, de ne szóljanak bele, ki hogyan, milyen ütemben dolgozik. Viszonylag hamar kötetlen munkaidős lettem, attól kezdve már nem kérhettek számon, de arra is büszke vagyok, hogy soha nem csúsztam el egy filmmel sem.
Jó kis csapat volt ott: Dargay Attila, Jankovics Marcell, Nepp józsef, Macskássy Gyula…
…meg még mennyien. Kihúzók, kifestők, gyártók, és mindig voltak ott a szinkronstúdiónál új tekercsre váró színészek. Tolnay Klári, Domján Edit, Darvas Iván, Básti Lajos és a többiek…! Ment a sztorizás, a beszélgetés. Rendszeresen voltak a nagy keverőben táncos összejövetelek, rock and roll és twist, munka közben szójáték, szópóker, ebédszünetben rendes póker. Kunz Román volt akkor a főnökünk, a pókert először nagyon rossz néven vette. Hogy gondoljuk?! Aztán kérdezgette, hogy is megy ez… Majd megjelent egy filmesdobozzal, csörgött benne az aprópénz. Beszállt ő is, és ebéd után ment egy óra póker. Játék, játék, valósággal átnevettük azokat az éveket.
Feltűnő, hogy a kollégáiról mindig szeretettel és tisztelettel beszél. Ez biztosan nem véletlen, és őket is minősíti.
Nálam a tehetség mindent visz. Legyen az egy utánam jövő fiatal, ha tehetséges, én ott segítem, ahol tudom. Nekem zseniális kollégáim voltak. Nepp Józsi, Jankovics Marci, Dargay Attila. Utóbbival ugyan emberileg voltak konfliktusaim, na de hát zseni volt. Az ő stábjába kerültem először. És akik nem voltak esetleg a legeslegjobbak, azok között is annyi szerethető, kedves ember volt ám. Nem nehéz róluk jót mondani. Az akadémiai székfoglalómban ezt mondtam: mindent, amit tudok, Jankovics Marcelltől tanultam, és mindent, amit elértem, Nepp Józsefnek köszönhetek. Marci nem volt irigy, amit tudott, átadta, megmutatta, megtanította. Nála lettem kulcsrajzoló animátor, figyeltem, mit csinál, hány kockás nála a hullámzás például. A szakmát tőle lestem el. Nepp Dodinak az írás volt az erőssége, a fél Pannóniának ő írta a történetet.