Géczi János Veszprém kulturális életének aktív szereplője és formálója, nagy érdemei vannak a város múltjának őrzésében. Sokáig szerkesztette a Vár Ucca Tizenhét című sorozat köteteit, melyekből Gizella királynétól a Cholnokyakig minden megismerhető. Nyolc éve pedig a veszprémi kritikai folyóirat, a Séd szerkesztője.
A Hajdúságban született, Szegeden járt egyetemre, tanított egyetemen Pécsett és Veszprémben. Jó ideje választott otthona ez a város. Éveken át a vár lábánál lakott, hegyoldalra felkapaszkodó kertjében fákat nevelt. Most Balatonalmádiból autózott be, hogy beszélgessünk. Nem egy kávézóba ülünk be, inkább elmegyünk a kiállítására a Dubniczay-palotába, ahol ember, természet és a művész összmunkájával előállított plakátdokumentumok láthatók. Egészen pontosan dekollázsok. Tudja az olvasó, mi a dekollázs? Az egymásra ragasztott felületek leszakításával, roncsolásával kialakuló képfelület.
„A hetvenes években a hazai neoavantgárd csoporttal együtt indulva kezdtem képverseket alkotni. A fénymásoló eljárások felhasználásával, a sokszorosítás újabb lehetőségeivel játszva dolgoztam jó darabig. Mi lesz, mi lehet a képnek is látható szövegből? Engem a szó és a képe érdekelt, a mondat már kevésbé. A nyolcvanas években, amikor csak háromévente tudtam nyugatra utazni, lenyűgöztek a külvárosi óriásplakátok, amelyek jelképezték az adott kultúrát, a fogyasztói társadalom mentalitását. Kezdetben az elöregedett, használati céljukat vesztett, a szél, az eső, a nap által megviselt plakátokat fényképeztem, csak utána nyílt lehetőségem gyűjteni is őket. Érdekelt a plakátok mélye, miféle történet rejtőzik bennük. Ahol hat-nyolc réteg húzódik egymás felett, valami eltűnik, valami más pedig felbukkan. Ezek a véletlen ráismerések arra is rámutatnak, milyen jellemzői vannak a gondolkodásomnak, továbbmenve, milyen kulturális karakterem van nekem, de annak is, aki e műveket megnézi. A dekollázsok képesek megjeleníteni korunk, kultúránk, emberi jellemzőink” – mondja el képzőművészeti munkáiról.
Középiskolában biológia–kémia tagozatra járt, de már verseket írt, olyanokat, amelyekre felfigyeltek az irodalomhoz értők. A szegedi egyetemen biológiát tanult. Itt olyan kulturális légkörbe került, ahol ha az évfolyamfelelőse nem találkozott vele a Dómban tartott orgonahangversenyen, másnap rákérdezett, miért hiányzott. Nem szakbarbárokat, hanem kíváncsi, szisztematikus gondolkodásra képes embereket képeztek a JATE-n, az egyiküket úgy hívták, Karikó Katalin.