Ezek tudatos pillanatok, vagy inkább egyfajta meditatív állapotról van szó?
Szerintem nem tudatosak. Én még azon sem szeretek olyankor agyalni, hogy bent mi fog történni. Próbálok minden mondatot, gondolatot elhessegetni, mert ha előre eltervezem, akkor nem az igazi. Az a jó, ha fenn, a színpadon történik valami varázslatos, ha hagyom hatni, átengedni magamon a darabot, azt az estét. Ebből a szempontból inkább meditatív állapot, mert az a lényege, hogy mindent ki tudjon magából söpörni az ember, és úgy lépjen be, hogy bármi megtörténhet. Félelmetesen hangzik, tudom. Pedig szerintem ettől működik jól egy darab.
Ha ez ilyen törékeny pillanat, mint ahogy a könyvben több kollégájától olvashatjuk, nem volt veszélyes odamenni és fotózni? Ha megzavarja az éppen belépő színészt, az akár az előadásra is hatással lehet.
Jó, hogy a veszélyt említi, mert kicsit úgy éreztem magam, mint ahogy Robert Capa érezhette, mikor a háborús frontvonalakban fotózott. Talán nagyképűnek hangzik a hasonlat, szerintem mégis helytálló abból a szempontból, hogy olyan közel kellett mennem, amennyire csak lehet. Persze én nem voltam életveszélyben, ám nekem is egy olyan momentumot kellett megfognom, ami igazi. Ezek a pillanatok pedig, ha túl közel megyek, vagy rosszkor vagyok ott, és észrevesznek, elillannak. Az volt a feladatom, hogy úgy legyek ott, hogy közben észrevétlenné válok.
Önről van hasonló, színpadra lépés előtti kép?
Van. Épp a könyv megjelenése után találtam meg, és ki is tettem az Instagram-oldalamra. De megmutatom most is szívesen. Takarásban vagyok, épp a belépés előtt. Elég régen készült, talán 2015-ben, a Kecskeméti Katona József Színházban, a Meseautó című zenés darab évadzáró előadásán.
Emlékszik még, mi járt akkor a fejében, mit érzett?
Hú, egy elég durva időszak végén voltam éppen.
Miért?
Abban az évadban ez volt a hatodik bemutatóm. Hat bemutató, az rettentően sok. Csodálatos szerepeket kaptam, iszonyú nagy feladatokat, ez meg pláne az volt, hisz zenés darab. Játszani szerettem, ám a próbafolyamat megerőltető volt. Egyszerűen nem tudtam már jól próbálni. Úgy éreztem, nem bírom így tovább, mert az nem lehet, hogy huszon-egynéhány évesen kiégjek. Szóval ebben a pillanatban az járt a fejemben, hogy Úristen, vége ennek az évadnak, és ezután vissza kell vennem egy kicsit. Egy színész mindig a lelkéből dolgozik, onnan ad, és ilyen tempó mellett tényleg be lehet gőzölni. Én pedig nem akartam megutálni a hivatásomat már az elején. Ezért döntöttem úgy, hogy feljövök Budapestre, és szabadúszó leszek. Annak ellenére, hogy csodás lehetőségeket kaphattam volna még, szerintem ez érett gondolat volt akkor a részemről.