Miután reggel megeteti az állatokat lókúti birtokán, futva érkezik a veszprémi hegedűkészítő műhelyébe, majd munkája végeztével ugyanígy tér vissza falusi otthonába, ahol kikapcsolódásként Leonardo-rajzokat másol. Fogjon bármibe, Sümegi Elemér mindennapjait áthatja a Bakony, ahogyan áthatotta háromszáz éve ideérkező ősei életét is.
Nyers téglákkal kirakott csehboltozatos, apró műhely bújik meg a veszprémi vár szívében. A nyers fa illata átjárja az egész helyiséget. Szinte kész és még éppen csak formálódó hegedű- és csellótestek függenek a falakon, mellettük vonók. A sarokban hangszertokok sorakoznak, az asztalon kecses, fából készült szerszámok és titokzatos üvegcsék. A polcon megkövesedett csigaforma fekszik, a szomszédjában egy hegedű csigája, felette madárkalitka. Állványon grafitrajz, Leonardo arca, a bejárat mellett két régi, művészien felújított kerékpár áll. Ahogy belépek és körbenézek, azt érzem, ha napokat töltenék itt, akkor sem tudná befogadni a szemem a látványt, annak minden részletét. A hasztalan próbálkozás helyett átadom magamat ennek a pár négyzetméternyi univerzumot átható, a sokféleséget egységgé formáló harmóniának.
A különleges világ, melyet Sümegi Elemér alkotott maga köré, nem egyszerűen műhely. Az ajtót kinyitva mintha élete regényét lapoznánk fel. „Az itt látható eszközök sokat jelentenek nekem. Fontos, hogy olyan dolgokkal vegyük körbe magunkat, amelyek mesélnek, ahogy a hegedűk is teszik” – kezd bevezetni a tárgyak által a saját történetébe a környéken maestróként emlegetett mester. A hangszerkészítő, aki hullámos, hosszú szőke haja, bő fehér inge, saját készítésű bőrköpenye által már külsejével is rászolgál a regényes névre, először nem is egy hegedűhöz nyúl, hanem egy üvegszekrényben őrzött, öreg fafaragó eszközöket mutat. Régi lókúti asztalosok szerszámait. „Aki nem tudja, honnan indult, nem tudja, merre tart” – tárja fel a gyűjtemény mögött meghúzódó mélyebb okokat.