Mondhatni, a papírforma jellemezte az idei Magyar mozgókép fesztivált, legalábbis a díjazottak tekintetében. Valószínűleg ugyanis nem sokaknak okozott meglepetést, hogy a Semmelweist választották a legjobb játékfilmnek, hiszen az utóbbi évek legnézettebb hazai alkotásáról van szó, amelyet ráadásul a kritikusok is szerettek. A legjobb rendezésnek járó szobrot is elnyerte vele Koltai Lajos, a legjobb férfi mellékszereplő díját Gálffi Lászlónak ítélték, és a legjobb női mellékszereplőnek járó elismerésben Mészáros Blanka részesült ugyanebben a filmben nyújtott alakításáért.
A legjobb női főszereplő díját Törőcsik Franciska vehette át a Cicaverzumban nyújtott alakításáért, a legjobb férfi főszereplő díját pedig Bezerédi Zoltán kapta a Lefkovicsék gyászolnak című, fanyar humorú drámáért. Utóbbinak a rendezője sem távozott üres kézzel, hiszen Breier Ádámot választották a legjobb elsőfilmesnek.
Szelleműzés és zsidó gyász | Magyar Krónika
Külvárosi bokszedző és ortodox zsidó fia egy váratlan haláleset után próbálnak közös nevezőre jutni: Breier Ádám első filmje az elmúlt évek egyik legjobb ma …
A legjobb tévéfilm a Bolond Istók lett, a legjobb tévésorozat kategóriában Madarász Isti diadalmaskodott a magyar Trónok harcaként is emlegetett Tündérkert – Kísértések korával.
Szintén nem meglepetés, hogy a Kojot négy lelke lett a legjobb egész estés animációs produkció, hiszen ez volt az idei Oscar hivatalos magyar nevezettje, ráadásul az alkotás a diákzsűri díját is elnyerte. Gauder Áron művéről korábban azt írtuk, hogy igazi meditatív, spirituális utazás, amelyben a rendező hosszú évek alatt megszerzett tudásanyaga egyesül, hiszen az indiánok teremtéstörténetét meséli el az élővilágot megalkotó öreg férfi és az embereket megteremtő prérifarkas párharcán keresztül.
Jankovics Marcell imádta volna a magyar Oscar-nevezettet | Magyar Krónika
Igazi spirituális utazásra hív a Kojot négy lelke: Gauder Áron rendező közel húsz év után készített egész estés filmet, és jól érzékelhetően már régen nem a …
A legjobb egész estés dokumentumfilm A nemzet aranyai lett, Zákonyi S. Tamás vehette át érte az idén először odaítélt legjobb producer díjat, valamint a közönség is ezt az alkotás találta a legjobbnak. Mindez nem meglepő, hiszen mint korábban megfogalmaztuk, a mű ékes bizonyítéka annak, hogy valóban vízilabdás nemzet vagyunk, hiszen alapesetben szinte elképzelhetetlen, hogy közel százezren váltanak jegyet egy dokumentumfilmre.
Kádár kori erotika és felbomlott kapcsolatok – 5 különleges film a Filmio kínálatából a hétvégére | Magyar Krónika
A magyar filmes streamingszolgáltatón a legnépszerűbb tartalmak között több olyan alkotást találunk, amely ilyen-olyan módon egy-egy aktuálisan mozikban fut …
Idén is átadták a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. és Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap Huszárik Zoltán-díját. Az elismerést az az alkotó kapja, aki kimagasló teljesítményével jelentős hatást gyakorolt a hazai filmművészetre, és munkáját a közmédia televíziós csatornáján az elmúlt évben bemutatták. A díjat posztumusz Vitézy Lászlónak ítélték, aki kulcsfigurája volt az úgynevezett Budapesti Iskolának: a hetvenes években indult mozgalom lényege az volt, hogy az alkotók fikciós dokumentumfilmeken keresztül fogalmaztak meg olyan éles kritikát a rendszerrel szemben, amelyet a hagyományos játékfilmek nyelvezetében nem lett volna lehetséges.
A versenyben lévő produkciókat idén ötfős szakmai zsűri értékelte, amelynek elnöke a Kossuth- és Balázs Béla-díjas magyar rajzfilmrendező, érdemes művész Ternovszky Béla volt. A zsűri további tagjai Udvaros Dorottya, a nemzet színésze, Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművésznő, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, Dombrovszky Linda rendező, Kárász Róbert, a Duna Médiaszolgáltató tartalomfejlesztésért felelős igazgatója és Lukácsy György dramaturg, forgatókönyvíró volt.
Kiemelt kép: Semmelweis (Forrás: Intercom)