Mikus Sándor, a szobrász, a Sztálin-szobor alkotója, amúgy a főiskola nagy hatású mestere beállt közénk focizni. Még az én időm előtt a művésztelepen készült a Sztálin-szobor gipszmintája, külön óriási műtermet emeltek a számára. Mire odaköltöztünk, már lebontották, csak a falak nyomai maradtak meg a fűben.
Gábor Móric bácsit, a már akkor is öreg festőt is szerettük, bemehettünk hozzá, de nála jól kellett viselkedni, abban nem volt semmi érdekes. Szlávics László, a szürrealista festő műtermében viszont mindenféle vasak és szerszámok voltak, azokhoz szabad volt hozzányúlni. Ha eltörött valami a biciklin: „megheftöljük, Gabikám, megheftöljük”, Laci bácsi meghegesztette. Gázmeghajtású, korong alakú repülőt szerkesztett vascsövekből, vaslemezekből, ha begyújtotta, durrogott, mint a fene, de nem szállt fel. Azért izgalmas volt így is.
Ott lakott Csorba Géza is, tudtuk, hogy nagyon jó szobrász, apró termetéhez képest meglepően mély hangja sokszor kihallatszott, ahogy a vele élő húgával vitatkozott. Egyszer egy ezüst zsebórát adott nekem, bele volt vésve a fedelébe, hogy a vezérkari főnök ajándéka. Szétszedtem, a darabok elkallódtak, azóta is hiányzik, felnőtt fejjel kénytelen voltam venni egy ezüst zsebórát, hogy enyhüljön a hiányérzet. Igazából többet is vettem, de a hiány azért megmaradt, majd velem elmúlik.
Ott volt műterme Grantner Jenőnek, az úgynevezett római iskola jeles szobrászának. Mi, gyerekek persze csak azt tudtuk róla, hogy mogorva ember, jó, ha visszaköszön, okosabb elkerülni. Győri Dezsőhöz viszont bármikor bemehettünk. Egyszer, hogy lekössön minket, versenyfeladatot adott, egy barokk férficipő masniját kellett megmintázni agyagból, a legjobb munkáért tíz forintot fizetett. Nem tudom, ki nyert, de nem én, arra emlékeznék.