„Nem szokták összetéveszteni a munkáinkat, ha közös kiállításunk van” – jelenti ki Mónika, amikor arról érdeklődöm, hogyan tekintenek saját és közös művészi pályájukra. „Érdekes módon Géza az ösztönösebb. Ő az ösztön, én az ész. Géza valahogy mindig ráérez a dolgokra. Az embereket is gyorsabban kiismeri. Én a gondolatot ésszel próbálom átvinni a papírra, Géza meg hagyja az ösztöneit kiteljesedni. Az aktuális lelkiállapotát óriási gesztusokkal képes megjeleníteni. Én átgondoltabb vagyok. Nem merem a habitusomat ennyire beletenni a munkáimba, az ösztöneimet inkább az anyaságban élem meg. De nyilván azért is van így, mert engem a mestereim így tanítottak a főiskolán” – teszi hozzá. „Tény, hogy én nem a főiskolán tanultam. Bennem valahogy szervesen összeilleszkedtek a dolgok, így formálódtam – tűnődik társa szavai nyomán Géza. – Hamar lett műhelyem, benne csontváz, koponya, minden, ami a szakma alapjainak elsajátításához szükséges. Aztán tanítottam, és azáltal is tanultam. Rengeteg kiállítást megnéztem, Mónitól is sokat kérdeztem. A mérnöktanári diplomámat pedig a kreativitásból írtam. Épp nemrég gondoltam arra, hogy bennem a művészet apró mozaikkockákból állt össze. Ez a kép is – mutat a hatalmas papírra maga mögött – erről szól: a kő, ez a szilárd, minden időjárással találkozó anyag, és ami lehet belőle, egy tökéletesen felcsiszolt kocka. Nekem valahogy ezt jelenti a művészet: csiszolni magamat mint embert. A saját személyiségem fejlesztése a cél. Az, hogy a határaimat feszegetve mindig egy kicsit jobb, csiszoltabb legyek.” A szavai után beálló csöndben mind nagyot kortyolunk a borunkból. Aztán kérdőn Mónira nézek, és faggatni kezdem, ha Géza művészi pályájának szimbóluma a kő, és célja, hogy egyre csiszoltabb legyen, neki mit jelent az alkotás, hogyan foglalná össze az életművét. „Van egy doboz, tele grafikákkal. Alul fekszenek benne a régi, Nyíregyházán készült munkáim, és az évek, évtizedek alatt egyre több korszak telepedett rá. Ahogy végignézem őket, az énképem változásait fedezem fel rajtuk. A huszonéves énemtől a mostaniig. Érdekes, hogy a különböző korok apró szösszenetei hogyan jelennek meg a képeken. Ha ezek közül bármelyiknek mások számára is van jelentése, akkor az egyedi élményt sikerült általánossá tennem, tehát valami egyetemes gondolatot tudtam közölni. Géza mondta a követ, amiről nekem a piramis kövei jutnak az eszembe. Lerakod az elsőt, és mindig építed egy kicsit magad, s jó esetben a végére letisztul a művészeted. De ehhez az is kell, hogy mindig önmagad maradj, és kialakuljon az egyéni művészi látásmódod, gesztusrendszered, amitől felismerhetők a képeid.”