Zenei rendezvények, bringa- és horgászbörze, kézművesvásár. Miért döntöttek úgy, hogy kilépnek a hagyományos piac kereteiből? 

A Fény utcai piac idén nyáron lesz huszonöt éves, negyedszázad alatt pedig sok minden megváltozott. A piac társasházi formában működik, az önkormányzat a beruházás ötletadójaként ugyanis nem rendelkezett akkora forrással, hogy egyedül valósítsa meg a tervét, ezért maga mellé gyűjtött befektetőket, így több kis tulajdonos van azóta is. Olyan, mint egy társasház, csak lakások helyett az üzletek a társas felek. Annak idején elég volt kinyitni, és dőltek a vásárlók, ez az időszak azonban a hipermarketek, majd a diszkontok Magyarországra érkezésével véget ért. Mivel addig nem volt rá szükség, a piacok marketing nélkül maradtak, így a vásárlók egyre jobban elszoktak ezekről a helyekről. A jelenlegi vevőközönség megtartása mellett szeretnénk új vásárlókat is meghódítani, ezért döntöttünk úgy, hogy arculatot váltunk, hozzányúlva a huszonöt éves logóhoz, és ezért kezdtünk el új, közösségi eseményeket szervezni.

Mi az események célja?

Szeretnénk, ha minél többeket érne olyan élmény a piacon, ami után szívesen visszatérnek hozzánk, a visszajáró vendégek pedig új vállalkozásokat találjanak. Lassan haladunk, hiszen a járvány után a szomszédban kitört háború híre rázta meg a világot, és a drágulás is kihívást jelentett. Hosszú távra tervezünk, ezért szeretnénk szilárd alapot adni a piac megújulásának. Ennek részeként szervezünk olyan rendezvényeket, mint a horgász- és bringabörze, a koncertek vagy a nappali szilveszteri buli, és vannak olyan külsős események, amelyekhez a helyet biztosítjuk. Piacként hétfőtől szombatig várjuk a vásárlókat, így a vasárnapok adottak a kézműves-, termelői, vegán-, dizájnvásárokra és a Pici piacra, ami egy baba-mama börze. Azt szeretnénk, hogy az eseményeken, a zenén vagy a kultúrán keresztül is minél többen találjanak ide mint helyszínre és találkozási pontra.

Kiket ért az új közönség fogalma alatt? 

Úgy látjuk, hogy a negyvenes, fiatal családosok és a még családalapítás előtt álló, aktív, dolgozó harmincasok körében egyre népszerűbbé válik a piacra járás – őket szeretnénk elérni. Olyan vonzó és hangulatos programokat tervezünk tehát, amelyekkel a fiatalokat megszólítjuk, miközben az idősebb vásárlóközönséget is megtartjuk.

Mi minden várja az érdeklődőket a következő időszakban?

Március 18-án ad teret a piac a Bach mindenkinek fesztiválnak, a fellépő Kossuth- és Liszt-díjas művészek és zeneiskolai növendékek a klasszikus zenét minél szélesebb közönségnek szeretnék eljuttatni. Március 19-én a Budai bringa- és horgászbörze, március 26-tól pedig havonta a Maker’s Market költözik a Fény utcába. Áprilisban Kenyérlelke húsvéti piac lesz sonka- és kalácskülönlegességekkel, workshopokkal és kalácssütő versennyel, majd Pici piac és a Budapesti tavaszi fesztiválhoz kapcsolódó program vár mindenkit.