Egy kis meglepetés: a Színművészeti Főiskola hallgatójaként Molnár Piroska indult az 1966-os Táncdalfesztiválon. Később is sok zenés szerepe volt, mégsem ezekről ismerjük elsősorban. Az előbb Szegedre, majd a legendás kaposvári Csiky Gergely Színházhoz szerződő művész ma már a nemzet színésze, a közönség és a kritikusok közös kedvence.
Háttéremberek főszerepben – less be a Kaposvári színház kulisszái mögé! | Magyar Krónika
Azokra irányítjuk a reflektorfényt, akik évtizedek óta a takarásból járulnak hozzá a Kaposvári Színház sikeréhez.
Színészként Kathy Bateshez hasonlítható, akinek amúgy számtalan filmben kölcsönözte a hangját. Ő is képes megrázó, drámai alakításra, miközben vérbeli komika. Az Árvácska című Ranódy László rendezte filmben szinte éppen csak feltűnik, mégis képes az anyaság legszebb arcát úgy megmutatni, hogy utána annak hiánya lengi át az egész filmet. Csehov, Shakespeare, Örkény István, Térey János szövegei szólaltak meg általa; és magával ragadta a gyerekeket is. Pedig Bors néni szerepében egy színészóriás, Dajka Margit volt az elődje. Így tudott hatalmas sikert elérni a magasban lakó, varázsos öreg tündér szerepében.
Ha hívták, ment a Rádiókabaréba is. Felejthetetlen kettősük Kern Andrással a Sötétségmérő című jelenetben a hallgatók egyik kedvence.
A filmrendezők biztosra mentek, ha őt kérték fel egy szerepre, egész pályája során jelen volt a filmvásznon. Herskó János Szevasz, Vera! című filmje volt az első, amiben játszott, aztán jött az Elsietett házasság, a Hangyaboly, a Makra, a Csinibaba, a Hyppolit, az Aglaja, A nagy füzet.
Mindig rengeteget dolgozott, színpadi és filmszerepei mellett ma is rendszeresen láthatjuk tévéfilmekben és sorozatokban. Munkaügyek, Keresztanyu – hogy csak az utóbbi évekből szemezgessünk.
Isten éltesse sokáig Molnár Piroskát!